Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
pieter mandarijneend
|
Geplaatst: 12-06-2010 12:08:56 Onderwerp: ratten!! |
|
|
|
hallo
hoe houden jullie de ratten uit de perken van de siereenden ,ze komen bij mij steeds de boomeenden eieren pikken want deze willen niet in een verhoogde nestkast leggen maar wel in een omgekeerde bloempot
graag jullie ervaringen |
|
Terug naar boven |
|
|
secundo Site Admin
Geregistreerd op: 21 Mei 2010 Berichten: 57 Woonplaats: in het zuiden van West-Vlaanderen
|
Geplaatst: 13-06-2010 13:25:27 Onderwerp: |
|
|
|
een paar tips:
- zoveel mogelijk het eten ('s nachts) onbereikbaar maken voor ongedierte
- rattenvallen & rattenvergif plaatsen: opletten dat er geen vogels(jongen) in of bij kunnen
- een kat houden kan helpen
Maar het blijft een voortdurende strijd: eenmaal de ratten uitgeroeid, komen er nieuwe het vrijgekomen plaatsje innemen. Veel succes met het bestrijden! |
|
Terug naar boven |
|
|
pieter mandarijneend
|
Geplaatst: 13-06-2010 16:21:43 Onderwerp: |
|
|
|
van het vergif wordt niet gegeten duz ik twijfel of het ratten zijn maar wat kan het anders zijn ,de eieren worden ook overdag gepikt ,en vogels zijn het denk ik niet want die zijn toch geen barberie eieren liggen ,helemaal achteraan een platliggende ton |
|
Terug naar boven |
|
|
pieter mandarijneend
|
Geplaatst: 13-06-2010 16:23:03 Onderwerp: |
|
|
|
vogels zijn het denk ik niet want die zijn toch geen
foutje
moet zien zijn ,ipv zijn |
|
Terug naar boven |
|
|
Andesgans mandarijneend
|
Geplaatst: 13-06-2010 21:06:25 Onderwerp: ratten of....? |
|
|
|
Hallo,
het kunnen misschien wezels of marters zijn ik heb er 4 jaar geleden last van gehad ze kwamen de eieren van de wilde eenden uithalen ik heb dit opgelost door een ijzere val te zetten dan vang je ze levend zo'n klapval of zoiets ik heb er toen 3 gevangen sinsdien nooit meer last gehad enkel de kraaien maar daar kan ik niet tegenop helaas en moeilijke buren daar bestaat helaas geen val voor!
groeten. |
|
Terug naar boven |
|
|
pieter mandarijneend
|
Geplaatst: 14-06-2010 07:07:47 Onderwerp: |
|
|
|
zon ijzeren val heb ik er gisterenavond in gezet ,gaa sebiet eens kijken ,wat legde jij er in andesgans als lokmiddel?
ja kraaien raven en eksters genoeg hier en gelukkig heb ik buren die al die beestjes kei leuk vinden |
|
Terug naar boven |
|
|
pieter mandarijneend
|
Geplaatst: 14-06-2010 12:00:31 Onderwerp: |
|
|
|
de schuldige van de eierenroven is gevat ,deze morgend zat er een marter in ,ik denk een steenmarter ,eigenlijk best wel een mooi diertje alleen jammer van zijn slecht eigenschappen
we gaan hem vandaag terug loslaten ergens 10 km verder als hier |
|
Terug naar boven |
|
|
Andesgans mandarijneend
|
Geplaatst: 14-06-2010 12:44:07 Onderwerp: |
|
|
|
pieter schreef: |
de schuldige van de eierenroven is gevat ,deze morgend zat er een marter in ,ik denk een steenmarter ,eigenlijk best wel een mooi diertje alleen jammer van zijn slecht eigenschappen
we gaan hem vandaag terug loslaten ergens 10 km verder als hier |
Hallo,
ik gebruikten kippeneieren als lokaas.
Ja het zijn inderdaad mooie dieren maar ik wil ze niet in mijn perken de 3de die ik had gevangen had zelfs zo lelijk gedaan dat de kooi vervormd was dus je moet niet vragen éh! |
|
Terug naar boven |
|
|
pieter mandarijneend
|
Geplaatst: 14-06-2010 12:58:21 Onderwerp: |
|
|
|
ja mijn kooi is ook helemaal bewerkt ,overal verdraaiingen in het ijzerwerk
heb ze liever ook niet ,wel raar aan mijn kippen komt hij niet en hij komt eieren stelen bij de siereenden en de barberies maar aan de dieren zelf doet hij niks |
|
Terug naar boven |
|
|
peterke30 mandarijneend
|
Geplaatst: 23-07-2010 21:59:39 Onderwerp: |
|
|
|
een steenmarter ,een geluk dat hij dan aleen maar eieren meenam,want een steenmarter dood eenden ook en dat is geen mooi zicht |
|
Terug naar boven |
|
|
dries81 mandarijneend
|
Geplaatst: 24-07-2010 05:27:43 Onderwerp: |
|
|
|
hallo pieter wat soort val heb je geplaatst waar je dat diertje mee gevangen hebt . geen foto van gemaakt?
mvg Dries81 |
|
Terug naar boven |
|
|
pieter mandarijneend
|
Geplaatst: 24-07-2010 13:16:16 Onderwerp: |
|
|
|
heb die val gekocht in een tuinwinkel ,1 ingang met ijzeren plaat (als valdeur) en die zit verbonden aan een stangetje die op zijn beurt dan weer verbonden is met een platform in de kooi ,daarachter leg ik het aas en wanneer het roofdier dan op dat platform gaat staan valt de stang uit zen houder en valt het deurtje dicht
dit is de uitleg hoe het werkt misschien herken je het van ergens ,voor een foto al ik moeten zoeken in mijn bestanden of anders eentje gaan maken |
|
Terug naar boven |
|
|
peterke30 mandarijneend
|
Geplaatst: 26-07-2010 14:37:14 Onderwerp: |
|
|
|
zo een kooi heb ik ook,aleen ben ik ooit is een dag vergeten te gaan kijken en mijn kooi was helemaal verwrongen, en het beest dat erinzat was ontsnapt |
|
Terug naar boven |
|
|
pieter mandarijneend
|
Geplaatst: 26-07-2010 20:54:16 Onderwerp: |
|
|
|
mijn kooi is ook verwrongen maar er heeft niks meer ingezeten dus voorlopig is het gevaar geweken maar dat kan snel veranderen denk ik |
|
Terug naar boven |
|
|
peterke30 mandarijneend
|
Geplaatst: 28-07-2010 18:41:50 Onderwerp: |
|
|
|
en om ratten te vernietigen,ken ik een goed product,fatal pasta van edialux ,zijn ze verzot op |
|
Terug naar boven |
|
|