hallo, nu heb ik jaren zwarte zwanen gehouden, daar ik daar ni zo veel geluk mee gehad heb ben ik is overgeschakeld naar witte zwanen, nu het is nog een jong koppel dus zal nog wachten op jongen, maar nu heeft het vrouwtje bleke poten en het mannetje zwarte poten, is het vrouwtje dan zogenaamd een poolse zwaan?
Als ze rooskleurige poten heeft is het inderdaad een zogenaamde poolse zwaan, dit is gewoon een kleurvariant van de knobbelzwaan buiten de kleur van de poten en de jongen verschillen ze niet van gewone knobbelzwanen.
Aangezien het gen van de gewone zwaan dominant is over dat van de poolse zal je enkel grijze kuikens hebben.Tenzij het mannetje ook drager is van het poolse gen dan heb je inderdaad witte en grijze kuikens. Volgens mij kan het maar weinig kwaad aangezien in het wild ook veel gemengde koppels voorkomen.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!