siereenden & sierganzen
Knobbelzwaan versus brandgans-cackling

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Watervogelforum // ziektes & problemen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Andy
mandarijneend


Geregistreerd op: 25 Mei 2010
Berichten: 48

BerichtGeplaatst: 21-07-2010 08:36:16    Onderwerp: Knobbelzwaan versus brandgans-cackling Reageren met citaat
Weet iemand of dit samen op 1 grote vijver van ongeveer 250m²wateroppervlak problemen zou geven? Zijn knobbelzwanen zo territoriaal dat ze het alleenrecht zouden opeisen, of zouden ze elkaar verdragen?
WIe weet hierop een antwoord?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pieter
mandarijneend


Geregistreerd op: 22 Mei 2010
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: 21-07-2010 14:37:15    Onderwerp: Reageren met citaat
heb nog nooit zwanen gehad maar ik denk toch wel dat ze alledrie samen op zon grote vijver kunnen want ganzen zitten toch al niet veel op de vijver? Confused
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Andesgans
mandarijneend


Geregistreerd op: 09 Jun 2010
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 21-07-2010 15:41:37    Onderwerp: Reageren met citaat
Het kan aan het karakter van de zwanen liggen ik heb het ondervonden bij mijn zwarte zwanen mijn 1ste koppel was zo mak en tam..tot ik andere zwanen had toen was het wel gedaan Wink

Nu mijn 2de koppel zwarte zwanen zijn ook heel anders die vallen alles en iedereen aan als ze erbij kunnen. Ik heb sinds gisteren cacklings en andesganzen erbijgezet voorlopig tot ze naar hun nieuwe perk kunnen maar de zwarte zwaan laat ze niet gerust als hij op het land is maar als het een grote vijver is kunnen ze zich wel mijden van de zwanen normaal gezien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Andy
mandarijneend


Geregistreerd op: 25 Mei 2010
Berichten: 48

BerichtGeplaatst: 28-07-2010 16:19:02    Onderwerp: Reageren met citaat
Hoeveel gras, land heb jij ter beschikking voor je zwanen, Andesgans? Kwestie dat ik zelf weet hoe groot ik mijn perk moet maken Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Andesgans
mandarijneend


Geregistreerd op: 09 Jun 2010
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 28-07-2010 18:01:15    Onderwerp: Reageren met citaat
Voor de zwarte zwanen heb ik maar een perk van 6 meter op 7 meter schat ik en de helft daarvan is in beslag genomen voor de vijver. Maar de zwarte eten niet veel gras die zitten meer op de vijver. Voor de 2 whoopers is er een stuk van 30-40 meter op 19-20 meter ter beschikking maar ze krijgen het gras ook niet kort want er moet toch gemaaid worden. Maar hoe groter je ze kan zetten hoe beter want als je een agressief zwanepaar hebt komt het niet goed. Hopelijk heb je hier wat aan. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Andy
mandarijneend


Geregistreerd op: 25 Mei 2010
Berichten: 48

BerichtGeplaatst: 31-07-2010 13:27:05    Onderwerp: Reageren met citaat
Met iedere raad ben ik blij Wink. Zelf heb ik een strook van 1 m breed rondom de vijver die ongeveer 30 m lang en 20m breed is...Dat zal dan wel voldoende zijn, hoop ik. Dan ben ik weer wat werk gespaard Very Happy Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Andesgans
mandarijneend


Geregistreerd op: 09 Jun 2010
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 31-07-2010 15:16:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Dat zou wel voldoende moeten zijn Wink Ik heb me weer wat werk op de hals gehaald en ben begonnen aan een 4de vjiver uit te graven en het is toch weer heel wat werk om al die aarde weg te varen maar het zal de moeite waard zijn als ik mijn dieren erop kan zien zwemmen. Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Watervogelforum // ziektes & problemen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum