siereenden & sierganzen
streepkopgans (indische gans)

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Watervogelforum // Sierganzen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
secundo
Site Admin


Geregistreerd op: 21 Mei 2010
Berichten: 57
Woonplaats: in het zuiden van West-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: 22-05-2010 08:43:29    Onderwerp: streepkopgans (indische gans) Reageren met citaat
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Brecht V.
mandarijneend


Geregistreerd op: 19 Aug 2010
Berichten: 7
Woonplaats: Bocholt

BerichtGeplaatst: 20-08-2010 11:54:59    Onderwerp: Reageren met citaat
prachtige ganzen! Very Happy

ik heb sinds enkele weken ook een overjarig paar aangeschaft ( gent 2j, gans 3j.) Maar nu had ik enkele vragen.

Ze zitten in een L-vormig perk samen met manenganzen, chilismienten, indische loopeenden, brand- en keizerganzen. alle vogels in dit perk zijn twee à drie jaar oud en allemaal kweekrijp. Deze combinatie lijkt voorlopig goed te werken.

Maar welke nestgelegenheid prefereren deze ganzensoorten (brand, streepkop en keizer) bij jullie? Een verdoken plaats onder een struik, een afdakje of nestelen ze gewoon open en bloot in het veld of op een zandberg?
En wat bieden jullie hen aan als nestmateriaal, bij mijn zwanen voldeed stro en riet. Hoe zit dit met ganzen?

Het zijn mischien wat veel vragen tegelijk, maar ik wil het volgend broedseizoen graag jonge ganzen.

groetjes Brecht
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
buisenpost
mandarijneend


Geregistreerd op: 14 Aug 2011
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 14-08-2011 17:37:00    Onderwerp: Reageren met citaat
Ik ben zo vrij aan te sluiten bij deze vraag over streepkopganzen. Ook wij hebben sedert enige weken een koppel lopen, samen met een koppel roodhalsganzen, een koppel rossies, een koppel hawaiiganzen, een koppel manenganzen. Tot nu toe ging dat vrij redelijk, maar sinds een paar dagen loopt de gent elke vrouw, van elk soort ook achterna en bespringt ze zowel in als uit de vijver. Vandaag heb ik ze apart gezet samen met de Hawaiiganzen. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn, ze worden op alle informatie als niet agressief aangemerkt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Watervogelforum // Sierganzen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum