siereenden & sierganzen
wilde eend versus mandarijneend

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Watervogelforum // ziektes & problemen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Andy
mandarijneend


Geregistreerd op: 25 Mei 2010
Berichten: 48

BerichtGeplaatst: 25-05-2010 17:19:49    Onderwerp: wilde eend versus mandarijneend Reageren met citaat
Hallo,
weet er iemand of hetmogelijk is om een koppel mandarijneenden samen met een koppel wilde eenden samen te stoppen in hetzelfde park? Blijkbaar zou de wilde eend te dominant zijn...?
Ik heb deze vraag gekregen van een schooljuffrouw, en wist hier eigenlijk zelf geen antwoord op Embarassed , wegens geen ervaring met de wilde eend in gevangenschap
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
secundo
Site Admin


Geregistreerd op: 21 Mei 2010
Berichten: 57
Woonplaats: in het zuiden van West-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: 25-05-2010 20:31:58    Onderwerp: Re: wilde eend versus mandarijneend Reageren met citaat
Andy schreef:
Hallo,
Blijkbaar zou de wilde eend te dominant zijn...?


Ik vrees ook dat dit het probleem zal zijn (zeker in het voorjaar). Het haantje van de wilde eend zal het hennetje van de mandarijneend constant achtervolgen om te paren en als hij ze te pakken krijgt...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Andy
mandarijneend


Geregistreerd op: 25 Mei 2010
Berichten: 48

BerichtGeplaatst: 30-05-2010 16:38:45    Onderwerp: Reageren met citaat
Zou een tweede hennetje van de wilde eend erbij plaatsen, dit een beetje kunnen verhelpen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
secundo
Site Admin


Geregistreerd op: 21 Mei 2010
Berichten: 57
Woonplaats: in het zuiden van West-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: 30-05-2010 17:27:41    Onderwerp: Reageren met citaat
Andy schreef:
Zou een tweede hennetje van de wilde eend erbij plaatsen, dit een beetje kunnen verhelpen?


Ik vrees dat dit weinig zal uithalen. Het zal de 'druk' op het mandarijneendje wel wat verlichten, maar de wilde eendwoerd zal toch proberen alles wat in zijn buurt komt te pakken te krijgen.

Veel hangt natuurlijk ook af van de omgeving waarin ze vertoeven.
Zitten ze in een klein, kaal perk waarin ze elkaar niet kunnen ontlopen en waarin ze constant in elkaars zicht zitten, dan zal het probleem zich natuurlijk vlugger stellen dan wanneer ze een ruim en begroeid onderkomen hebben waarin het mandarijneendje zich wat kan verschuilen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
hobbykweker
mandarijneend


Geregistreerd op: 12 Jun 2010
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 12-06-2010 21:58:28    Onderwerp: Reageren met citaat
Secundo heeft gelijk, wilde eenden zou ik nooit bij mijn siereenden laten. Het mannetje 'verkracht" werkelijk alles wat hij aankan....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Watervogelforum // ziektes & problemen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum