siereenden & sierganzen
Na de kweek...

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Watervogelforum // kweek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Andy
mandarijneend


Geregistreerd op: 25 Mei 2010
Berichten: 48

BerichtGeplaatst: 19-06-2010 17:39:26    Onderwerp: Na de kweek... Reageren met citaat
Terwijl iedereen nog aan de kuikentjes denkt, stel ik toch al de volgende vraag: Wat doen jullie na de kweek? Geven jullie een ontwormingskuur aan de watervogels, verandering van voeding, eventueel een heraanleg van grasperken, vijver...
Laat maar eens weten waaraan je nu al denkt om binnekort uit te voeren...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pieter
mandarijneend


Geregistreerd op: 22 Mei 2010
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: 19-06-2010 18:58:13    Onderwerp: Reageren met citaat
In de vakantie ga ik mijn perk opsplitse in twee ,en in ieder perk een koppel boomeenden ivm de agressiviteit van de geleboomeenden

ook de bestaande vijver moet in twee gesneden worden en twee nieuwe vijvers moeten dan gegraven worden

dus nog een beetje werk Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Andesgans
mandarijneend


Geregistreerd op: 09 Jun 2010
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 19-06-2010 21:15:55    Onderwerp: Reageren met citaat
Hehe, ik zit al aan volgend jaar te denken en verder Razz

Maar dit jaar zou ik een roodkopgans bij moeten zoeken om een nieuw koppel samen te stellen want ik heb maar 1 kuiken dit jaar het geslacht weet ik nog niet...dan zou ik ook een mannelijk nonnetje bij willen van 2008 of 09 want een trio..nee nee vergeet het maar enkel miserie! beide hennentjes in dezelfde nestkast en maar 1 die bevruchte eitjes legt.

+ nog een 3de koppel want ik vind het gewoon prachtige eendjes..vooral de mannentje!

de perken heraanleggen heb ik al opgegeven om de 1-2 jaar nieuw gras zaaien onkruid is ook groen hé Smile

en ontwormen zou inderdaad ook moeten...tis nog zoveel eigelijk k'heb nu nog 5 nonnentjes eieren en 5 baikaltaling eieren die ik met de broedmachine ben aan het uitbroeden want zelf doen ze het niet meer Confused

en het kost allemaal maar centjes Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
secundo
Site Admin


Geregistreerd op: 21 Mei 2010
Berichten: 57
Woonplaats: in het zuiden van West-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: 19-06-2010 21:24:32    Onderwerp: Reageren met citaat
bij mij gaan de laatste eendensoorten (witte en blonde mandarijneenden) die ik nu nog heb na de kweek allemaal weg. Om praktische reden hou ik nadien alleen nog maar m'n ganzen. Het is een mooie tijd geweest met mandarijnen, carolina's, bahama's, roodschoudertalingen, braziltalingen,... en het doet ergens wel wat pijn om ermee op te houden. Maar zoals gezegd, de omstandigheden dwingen me ertoe...
Maar eerst moeten de kweekkoppels natuurlijk nog even bij de jongen blijven tot deze voleledig in de pluimen zitten.
Naar jaarlijkse gewoonte worden de ganzen voor ze de winter in gaan even ontwormd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Andy
mandarijneend


Geregistreerd op: 25 Mei 2010
Berichten: 48

BerichtGeplaatst: 20-06-2010 17:36:40    Onderwerp: Reageren met citaat
Ikzelf mag me voorbereiden om nog wat "opkweekparkjes" bij te maken. Ik plaats telkens moedereend en haar kuikens apart, om de natuurkweek wat geruster te laten verlopen. Maar om volgend jaar het plaatsgebrek wat op te vangen, zal ik toch nog enkele aparte ruimtes mogen voorzien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Andesgans
mandarijneend


Geregistreerd op: 09 Jun 2010
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 24-06-2010 21:07:53    Onderwerp: andesgans Reageren met citaat
Zo, ik heb zojuist het perk van de andesganzen even aangepast zodat Ik ze veiliger kan voederen....het zijn prachtige dieren maar zet 1 voet in hun perk en ze hebben je vast! Het gras is al allemaal ros door de droogte dus grazen kunnen ze niet meer, hopelijk schiet het volgend jaar nog wat uit want ze hebben nooit genoeg.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pieter
mandarijneend


Geregistreerd op: 22 Mei 2010
Berichten: 45

BerichtGeplaatst: 26-06-2010 11:25:58    Onderwerp: Reageren met citaat
zijn ze dan zo agressief? vind je deze gans veel? of zijn ze eerder zeldzaam?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Watervogelforum // kweek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 
Powered by phpBB and Andrew Charron
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum